E-ITSPEA 1: Kolm põnevat IT-lahendust


Pilveteenused

See tekitas revolutsiooni IT-maastikul

(4)

Pilveteenuste kasutamine on toonud kaasa võrdsemad võimalused igas suuruses ettevõtetele, võimaldades neil optimeerida oma töökoormust. Suured ettevõtted kasutavad pilveteenuseid tegevuse sujuvamaks muutmiseks, skaleeritavuse suurendamiseks ja kulude vähendamiseks. Väikestele ettevõtetele ja Start-upidele pakub pilv hea keskkonna katsetamiseks, itereerimiseks ja kiireks skaleerimiseks ilma traditsiooniliste infrastruktuuri kuludeta.

Üks pilveteenuste kasutuselevõtu olulisemaid tagajärgi on pilves sündinud ettevõtete teke. Neid ettevõtteid ei koorma pärandsüsteemid, mis võimaldab neil alustades kasutada pilvepõhist lähenemist. Sellistele uustulnukatele nagu Uber ja Airbnb võimaldas pilv luua platvorme, mis muutsid terveid tööstusharusid.

Pilveteenuste kasutamine on purustanud traditsioonilised äritegevuse piirangud, tuues kaasa enneolematu paindlikkuse ja skaleeritavuse ajastu. See on võimaldanud organisatsioonidel kiirelt kohaneda muutuvate turunõudlustega, pakkudes vajalikke ressursse vastavalt vajadusele. Pilvelahenduste kasutamisega saavad ettevõtted reageerida kiresti turu muutustele. (1)


Google Glass: Nutikad prillid mis ei saanud edukaks

See oli enda ajast ees ja põrus põhjalikult läbi

(2)

Google Glass oli nutikate prillide prototüüp, mille Google töötas välja 2010. aastate alguses. Seade kuvas teavet otse kasutaja silme ette ja seda sai juhtida häälkäskluste ja puuteplaadi abil. Google Glass oli algselt mõeldud tarbijaturule, kuid see ebaõnnestus mitmete tegurite tõttu.

  • Kõrge hind: Esialgne hind oli 1500 dollarit, mis oli tarbijatele liiga kõrge.
  • Aku kestvus: Aku kestis vaid umbes neli tundi.
  • Halb funktsionaalsus: Puudusid selged ja olulised funktsioonid, mis õigustaksid selle kõrget hinda.
  • Privaatsus: Võime salvestada videot ja pildistada tekitas muret privaatsuse ja turvalisuse pärast. (2)


Tamagotchi

See oli piisavalt totter

(3)

Akihiro Yokoi, Wiz Co. Ltd. asutaja, sai inspiratsiooni reklaamist, kus poiss ei tohtinud oma lemmikkilpkonna puhkusele kaasa võtta. Yokoi tahtis luua virtuaalse lemmiklooma, mida saaks alati kaasas kanda. Selleks tegi ta koostööd Aki Maitaga Bandai'st, et luua Tamagotchi.

Tulemuseks oli virtuaalne lemmikloom, mis elab munakujulises elektroonilises seadmes. Mängijad peavad virtuaalset lemmiklooma toitma, pesema, hooldama ja temaga mängima. Lemmiklooma kasvab ja areneb vastavalt mängija panusele. Erinevad mudelid pakuvad lisafunktsioone, näiteks abiellumist ja perekondade loomist.

Tamagotchi oli 1990. aastate lõpus ja 2000. aastate alguses tohutu hitt, seda üle 80 miljoni seadme. See lõbus ja kaasahaarav mäng õpetas lastele vastutust ja hoolt. (3)


Allikad:

1 - https://www.forbes.com/sites/emilsayegh/2023/11/28/how-cloud-computing-revolutionized-business-operations-and-what-lies-ahead/?sh=4ceb400e4fb1
2 - https://history-computer.com/the-real-reason-google-glass-failed-spectacularly/
3 - https://www.smithsonianmag.com/innovation/keeping-tamagotchi-alive-180979264/
4 - https://medium.com/@colinbaird_51123/a-primer-on-cloud-computing-9a34e90303c8

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 2: Kaks erinevat nähtust Interneti varasemast ajaloost

E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid