E-ITSPEA 11: Arendus- ja ärimudelid

Analüüs ühele tarkvara arendusmudelile ja ühele ärimudelile

Scrum mudel Spotify's

Spotify kasutab ScruMi kogu tootearenduse elutsüklis, alates uute funktsioonide ideest kuni nende tarnimiseni klientidele.

Spotify on jagatud väikesteks, iseseisvateks meeskondadeks, kes on vastutavad kindlate tootevaldkondade eest. Igal meeskonnal on oma Scrum meeskond, mis koosneb tooteomanikust, ScruMi meistrist ja arendajatest.

Spotify töötab kahe nädala pikkuste sprintidega, mille jooksul meeskonnad fokuseerivad kindla funktsiooni või täiustuse tarnimisele. Iga sprindi lõpus demonstreeritakse meeskonna tööd teistele meeskondadele ja sidusrühmadele.

Spotify väärtustab tagasisidet ja kasutab seda pidevalt oma toodete ja protsesside parandamiseks. Tagasisidet kogutakse klientidelt, meeskondade liikmetelt ja sidusrühmadelt.

Mida Spotify Scrumist kasu saab

ScruMi abil suudab Spotify kiiresti uusi funktsioone ja täiustusi tarnida, mis aitab neil konkurentsis olla ja kliente rahuldada. ScruMi paindlikkus võimaldab Spotify'l kiiresti muuta oma plaane ja vastata turu muutustele. ScruMi rõhk kvaliteedile aitab tagada, et Spotify tooted on vastupidavad ja usaldusväärsed. ScruMi rakendamine aitab luua motiveeritud ja kaasatud meeskondi, kes on pühendunud suurepäraste toodete loomisele.

Mis teeb Scrumi kasutamise Spotify's keerulisemaks

Mitme meeskonnaga töötamisel on oluline tagada sünkroonimine ja koostöö. Spotify kasutab selleks mitmeid tööriistu ja tehnikaid. Erinevate meeskondade vaheliste sõltuvuste haldamine võib olla keeruline. Spotify kasutab selleks Scrum of Scrumsi raamistikku. ScruMi rakendamine suures organisatsioonis võib olla keeruline. Spotify on jaganud oma organisatsiooni väiksemateks, iseseisvateks üksusteks, mis aitab neil ScruMi efektiivselt rakendada.


Spotify ärimudeli analüüs

Ärimudeli põhielemendid:

Freemium mudel: Spotify pakub tasuta teenust koos reklaamide ja piiratud funktsioonidega. See meelitab ligi laia kasutajaskonda ja annab neile võimaluse teenust proovida.

Tellimusmudel: Kasutajad saavad uuendada premium-kontodele, mis kõrvaldavad reklaamid, võimaldavad muusikat offline kuulata ja pakuvad kõrgema kvaliteediga heli. See on Spotify peamine tuluallikas.

Muusikakirjastajate ja artistide litsentsid: Spotify maksab litsensitasusid muusikakirjastajatele ja artistidele nende muusika voogesituse eest. Tasu põhineb tavaliselt voogesituste arvul, seega on artistitel motivatsioon rohkem muusikat välja anda.

Playlistid ja reklaamimine: Spotify loob ja haldab populaarseid playliste, mida kasutajad saavad jälgida. See võimaldab artistidel oma muusikat tutvustada ja plaatefirmadele sihtotstarbelist reklaami teha.

Podcast'id: Spotify on laiendanud oma pakkumisi, lisades podcaste. See meelitab ligi uusi kasutajaid ja pakub reklaamijatele täiendavaid võimalusi.

Ärimudeli eelised:

Lai kasutajaskond: Freemium mudel võimaldab Spotify'l saavutada laia kasutajaskonda, millest saab seejärel premium-kasutajaid genereerida.

Kõrge kasutajate lojaalsus: Premium-kontode eelised, nagu reklaami puudumine ja offline kuulamine, soodustavad kasutajate lojaalsust.

Sisu kasv: Tasulised kontod annavad Spotify'le rohkem vahendeid uue sisu, näiteks podcast'ide, litsentsimiseks, mis omakorda meelitab ligi uusi kasutajaid.

Andmepõhine lähenemine: Spotify kasutab kasutajate kuulamiskäitumise kohta kogutud andmeid personaalsemate kogemuste ja sihitud reklaami pakkumiseks.

Ärimudeli väljakutsed:

Kõrge litsentsitasude maksumus: Suur osa Spotify tulust läheb muusikakirjastajatele ja artistidele litsensitasude maksmiseks. See piirab nende kasumimarginaale.

Konkurents: Muusikastriimingu turg on väga konkurentslik. Spotify peab pidevalt uuendama oma teenust ja sisu, et kasutajate huvi säilitada.

Sõltuvus muusikatööstusest: Spotify sõltub suuresti muusikatööstuse heaolu õnnestumisest. Kui uue muusika väljaandmine aeglustub, võib see mõjutada Spotify kasvu.



Viited:

1 - https://www.atlassian.com/agile/agile-at-scale/spotify

2 - https://investors.spotify.com/home/default.aspx







Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

E-ITSPEA 1: Kolm põnevat IT-lahendust

E-ITSPEA 2: Kaks erinevat nähtust Interneti varasemast ajaloost